Recenze fotoknihy Saal-digital.cz

Víc než jenom fotokniha

Dostalo se mi příležitosti vyzkoušet fotoknihu od společnosti Saal-Digital. Fotokniha je dobrý vzpomínkový předmět, a tak jsem neváhal a začal jsem s tvorbou.

Nejprve jsem si musel stáhnout program SaalDesigner, v kterém se celá kniha tvoří. Prostředí aplikace je velice přehledné a práce v něm byla příjemná. Na začátku si vyberete produkt, který chcete tvořit, a dále pokračujete podle instrukcí. Rozvržení obrázků můžete nechat na programu nebo si je uspořádat sami podle své představy. Jediné, co mi chybělo, bylo, že program nenabízí tolik možností výběru rámečků a masek.

Knihy jsem si vytvořil dvě. Když mi objednávka dorazila ve velmi krátké době (výroba trvala pouhý týden), byl jsem velice ohromen. Knížky vypadají nádherně. Nejvíce se mi líbí plochá vazba (panorama funkce). Výbornou kvalitu tisku lze poznat na první pohled.

Obě knihy mají tvrdé desky s lesklým povrchem. Na výběr jsem měl i matný povrch, ale ten jsem nevyzkoušel. Pokusím se popsat rozdíly obou knih. Ty najdeme až po jejich otevření. Zvolil jsem jak lesklé, tak matné stránky. Lesklý výtisk má velice zářivé barvy, vhodné pro portrétové fotografie, bohužel jak známe z fotografií, tak na tomto materiálu zanecháváme své otisky prstů. Na matném výtisku jsou barvy také nádherné, nejsou tak syté a skvěle se hodí na fotografie přírody, při otáčení stránek nezanecháte žádné otisky.

Obrázek 1: Matný povrch

Obrázek 2: Lesklý povrch

Na závěr bych chtěl tuto fotoknihu s tvrdými deskami doporučit, i když je její cena přehnaně drahá. Do budoucna uvidím, jak bude fotopapír držet životnost i vzpomínky. Věřím, že i ty se někdy rozhodneš vytvořit si fotoknihu a budeš z ní mít radost jako já. :)